18 listopada 2020 12:21 | Dokumenty szkolne
Plan działań w zakresie realizacji priorytetu:
„WSPARCIE PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE UCZNIÓW I ZAPEWNIENIE IM BEZPIECZEŃSTWA”
Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej
w Kaczkowie z siedzibą w Rojęczynie
Cele:
1. Budowanie klimatu bezpieczeństwa;
2. Kształtowanie poprawnych reakcji interpersonalnych;
3. Dbanie o zaspakajanie potrzeb emocjonalnych i społecznych uczniów;
4. Przeciwdziałanie uzależnieniom;
5. Dbałość o higienę osobistą i otoczenia.
Aby osiągnąć zamierzone cele wyodrębniono następujące obszary oddziaływań:
Wspieranie psychologiczno – pedagogiczne uczniów.
Obszar działań |
Proponowane Zadania |
Współpraca nauczycieli, specjalistów i rodziców w celu pośredniego wspierania uczniów.
|
|
Czynniki determinujące proces uczenia i wychowania. |
|
Organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego.
|
|
Bezpieczeństwo zdrowotne
Zadanie
|
Działanie |
Forma |
Rozwiązania organizacyjne w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego umożliwiające reakcje na pojawienie się zagrożenia zachorowań na COVID-19 |
Wprowadzenie i ścisłe przestrzeganie przez dyrektora szkoły, pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, uczniów oraz rodziców określonych procedur dotyczących:
|
Opracowanie strategii postępowaniai zarządzania placówką oświatową. |
Dopasowanie systemu nauki do aktualnej sytuacji epidemicznej |
Wprowadzenie formy nauczania dostosowanej do zaleceń wynikających z aktualnej sytuacji epidemicznej, zawiera się w trzech formach nauczania:
|
|
Zwyczaje i nawyki niezbędne w zapobieganiu przenoszenia się wirusa COVID 19. |
Zapoznanie, wdrażanie nawyków higienicznych:
|
Pogadanki, rozmowy z uczniami, instrukcje, |
Przybliżenie uczniom zasad właściwego odżywiania się |
Zapoznanie z zasadami właściwego odżywiania się dzieci w wieku szkolnym, w szczególności:
|
Pogadanki, spotkania z higienistką szkolną, lekcje biologii i przyrody, gazetki szkolne |
Walory spędzania czasu na świeżym powietrzu
|
Zachęcanie uczniów do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu oraz uświadamianie zalet aktywności ruchowych jako sposobu na:
|
Pogadanki na lekcjach wychowawczych, udział w zawodach sportowych, … |
Sen jako antidotum na wzmocnienie organizmu |
Zachęcanie do systematycznego przestrzegania czasu snu i odpoczynku poprzez:
|
Pogadanki, rozmowy |
Zdrowie psychiczne jako element właściwego rozwoju człowieka |
Poznanie wpływu zdrowia psychicznego na właściwy rozwój psychofizyczny człowieka oraz
|
Spotkanie z psychologiem i pedagogiem szkolnym |
Bezpieczeństwo dotyczące agresji i przemocy.
Obszar działań |
Proponowane zadania |
Tworzenie sprawiedliwego i przyjaznego środowiska szkolnego.
|
|
Diagnoza sytuacji szkolnej.
|
|
Działania integrujące zespoły klasowe.
|
|
Edukacja profilaktyczna dotycząca zjawisk agresji i przemocy. |
Nauczyciele:
Uczniowie:
Rodzice:
|
System norm i zasad w szkole i klasie. |
|
EWALUACJA PROGRAMU prowadzona będzie po zakończeniu realizacji zadań na koniec roku szkolnego.
SPOSOBY EWALUACJI:
1. Informacje zwrotne od nauczycieli w zakresie realizacji priorytetu.
2. Obserwacja zmian zachowań i nawyków.
3. Analiza dokumentacji szkolnej.